SEO: Tytuł – najważniejszy znacznik serwisu internetowego

HOWtorli SEOCzy optymalizacja zaledwie trzech znaczników strony może przynieść jakieś efekty? Oczywiście! A jednego, samego znacznika title? Jak najbardziej!

Znacznik title to najważniejszy znacznik dla wyszukiwarki Google (i nie tylko!). Optymalne opisanie treści tylko w tym znaczniku zdecydowanie poprawia pozycję strony w wyszukiwarkach. Niekiedy opracowanie odpowiedniej treści tego znacznika spowoduje umieszczenie linka do optymalizowanej strony w pierwszej dziesiątce wyszukiwarki. Nie można go więc bagatelizować.
Dobry tytuł strony to taki który:

  • nie przekracza 80 znaków,
  • jak najdokładniej określa zawartość strony,
  • zawiera słowa kluczowe ważne dla strony,
  • jest unikatowy dla każdej strony,
  • zawiera frazę z adresu strony,
  • tworzy logiczną całość, poprawną gramatycznie.

Najtrudniejszy jest początek. Niekiedy nie można w 100% zawrzeć w tytule całej treści strony, tym bardziej że do dyspozycji pozostaje tylko 80 znaków. Należy pamiętać iż przekroczenie tej długości może skutkować zupełnym zignorowaniem tytułu przez wyszukiwarkę i potraktowanie go jako spam. Konsekwencje będą w takim przypadku zawsze negatywne. Dobrym punktem wyjścia jest określenie na jakiej frazie najbardziej nam zależy dla danej strony. O ile to możliwe warto zacząć zdanie od tego właśnie słowa napisanego wielkimi literami. Z uwagi na to, iż Google czyta znacznik title zawsze i bardzo dokładnie, taki zabieg może pomóc w wypozycjonowaniu danej frazy. Zdecydowanie należy unikać słów i zwrotów nie wnoszących żadnej informacji dla użytkownika oraz ze względu na przytłaczającą ilość stron zawierających je w tytułach:

  • Witamy w … – ponad 700 tysięcy
  • Oferujemy … – prawie 250 tysięcy
  • Zapraszamy … – prawie milion
  • Strona główna – prawie półtora miliona!

Wyniki na dzień 27 lutego 2008 roku, wyszukiwarka www.google.pl

Kiedy określimy już jakie słowo dla danej strony jest najważniejsze należy określić resztę zdania, które umieścimy w znaczniku title. Nie możemy też przesadzić z długością ze względu na to, iż jeśli tytuł będzie zbyt długi (wielkie litery wydłużą miejsce potrzebne na wyświetlenie tytułu w wynikach wyszukiwania) zostanie on skrócony automatycznie przez wyszukiwarkę i na końcu zostaną wstawione trzy kropki. Jeśli nie przekroczymy 80 znaków, Google przeczyta poprawnie cały tytuł ale będzie on nie ładnie wyglądał w wynikach wyszukiwania. Należy pamiętać o tym, że poszczególne litery zabierają różną ilość miejsca, np. litera “I” zamuje zdecydowanie mniej miejsca niż litera “M” czy “W”.

Jeśli korzystamy z WordPressa polecam korzystanie z wtyczki All in One SEO Pack, która zapewni poprawne określanie parametru title dla wszystkich stron w obrębie całego serwisu.

3 thoughts on “SEO: Tytuł – najważniejszy znacznik serwisu internetowego”

  1. Znacznik z pewnością jest najważniejszy w head,
    ale bez dobrej treści cudów nie zrobi.
    Właściwie jest to chyba jedyny znacznik w head, na który google zwraca
    uwagę. Słowa kluczowe i opis nie mają żadnego znaczenia.
    Ogólnie dobry art, ale IMHO znaczenie title jest tu trochę wyolbrzymione 😉

  2. Szkoda że strona już wiele lat nie uaktualniana a tyle zmieniło się w tym czasie w temacie SEO. Choć warto czasem wspomnieć sobie jak to kiedyś było. Mam wrażenie że lepiej. Ale zawsze stare czasy się dobrze wspomina 🙂

    1. Dzięki za ciepłe słowa. Wpisy o SEO są jak najbardziej już archiwalne, faktycznie dziś to już zupełnie inny świat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.